Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10 14:16 - ЛУДОВИКО АРИОСТО - "ЯРОСТНИЯТ ОРЛАНДО" - подробно резюме на поемата от доц. Г. Генов
Автор: ggenov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 90 Коментари: 0 Гласове:
0



     Това е най-известната творба на Ариосто, завършена през 1516 година. Тя носи белезите на неговото увлечение по класическия епос, но още по-очевидно е обвързана с поетиката на средновековния романс, особено на цикъла за Карл Велики /Орландо не е никой друг, освен рицарят Роланд, възпят в първата оцеляла до нас френска епическа поема/. Поемата не е обикновен рицарски романс – в нея средновековният материал се ползва твърде иронично, за да бъде такава. Но не е и просто подражание на класическия епос. Тя може да бъде написана само от някой, който в известен смисъл принадлежи и на двете традиции, а поради това към никоя от тях. Ироничната дистанция е единствената възможна позиция за човек, стъпил и в двата лагера.” /П.Бърк, с. 33-34/.

/Резюме/

 Поема на Лодовико Ариосто в 46 песни, написани в октави /осмостишия/: І издание – 1516 г.; ІІ издание – 1521 г.; окончателно издание – 1532 г. Действието влючва три основни теми: войната на Карло Маньо /Карл Велики/ срещу Аграманте; любовта на Орландо към красивата Анжелика и лудостта му, когато разбира, че тя е влюбена в друг; любовната връзка на Руджиеро и Брадаманте, от която произлиза благородническата фамилия Есте, към която принадлежи кардинал Иполито, на когото е посветена поемата.

І песен: След като Орландо се връща с Анжеллика от Изток / премеждията на Разгневения Орландо започват от финала на “Влюбеният Орландо”/ и веднага влиза в разпра с Раналдо в защита на любовта си. Карло му е отнел Анжелика, поверил я е на Намо, херцогът на Бавария, който я пази, и е обещал да я даде за жена на онзи, който се окаже най-смел в битката със сарацините. Анжелика се възползва от ситуацията и избягва, но в бягството си среща случайно Риналдо и Ферау, които започват да я преследват. Като тръгват по различни пътища, Ферау среща призракът на Аргалия, който го подтиква да вземе шлема на Орландо, а Риналдо, останал без кон, тича напразно след коня си Байардо. Анжелика продължава да бяга и среща езичника Сакрипанте, когото избира за свой защитник. Но един загадъчен рицар / това е Брадаманте/ убива коня му. За щастие се появява конят Байардо, приближава се до Анжелика, тя го възсяда заедно със Сакрипанте, но точно в този момент се появява Риналдо.

ІІ песен: Риналдо и Сакрипанте започват дуел. Анжелика се изплашва, че Риналдо ще победи пазителя й, и побягва отново. Среща един отшелник и го моли да й помогне. С магия отшелникът подтиква Риналдо да отиде да търси Анжелика в Париж. Риналдо пристига в града по времето, когато Карло Маньо се подготвя да противадейства на обсадата на маврите. Изпратен от Карло в Англия да търси подкрепления Риналдо се качва на кораба, макар че в морето се надига буря Междувременно Брадаманте среща Пинабело, който й разказва, че е видял един магьосник, на когото напразно се противопоставят рицарите Руджиеро и Градасо, да отвлича жена. Рицарите са били пленени от него. Брадаманте, която обича Руджиеро и иска да му помогне, се отправя с Пинабело към сводестия вход на омагьосания замък. Но Пенабело, след като случайно разбира кой е непознатия войн, блъсва Брадаманте в една пропаст. Той действа така, защото между неговия род /Маганца/ и рода на девойката /Киарамонте/ отдавна съществува непримирима омраза.

ІІІ песен: На дъното на пропастта Брадаманте намира магьосницата Мелиса, която я отвежда в гробницата на магьосника Мерлино, който предрича на Брадаманте, че тя ще положи началото на славен род. После Мелиса отвежда девойката в замъка на магьосника Атланте като я опазва от неговия магически щит и я приканва, за да обезсили магиите на домакина, да убие рицаря сарацин Брунело, който е бил изпратен от Аграманте да освободи Руджиеро. След това магьосницата й препоръчва да вземе пръстена правещ хората невидими, който царят на маврите е дал на Брунело, и така да се предпази от омагьосващия щит. Стигнали до брега на морето двете девойки се разделят.

ІV песен:  След като, както й е предречено, Брадаманте среща Брунело тя настоява той да я отведе до замъка на магьосника, където, след като му взема пръстена, го завързва за едно дърво. След като надува рог тя предизвиква на дуел магьосника, който излиза от омагьосаното си убежище и се бие с нея. Побеждава Брадаманте, която, след като обезврежда магьосника, го принуждава да разруши магиите си. Замъкът изчезва, затворниците са освободени, Руджиеро е преизпълнен от радост, че вижда отново своята възлюбена. Но магьосникът успява да качи с измама Руджиеро върху един хипогриф /половина кон и половина гриф, бел. Баснословно чудовище с тяло на лъв и с глава и криле на орел./, който отлита нависоко и отнася рицаря надалеч. Причината за това отвличане от Аталанте е, че той е отгледал Руджиеро като син и иска да избегне нещастията, които го заплашват, като го отвежда далече от Европа.

     Междувременно Риналдо доплува с кораб до Шотландия, където научава, че дъщерята на краля, Джиневра, ще бъде осъдена, тъй като е била наклеветена, ако не се намери някой, който да я защити. Риналдо преблага да бъде защитата й. Но докато е по пътя за кралския двор, той вижда една девойка нападната от крадци.

V песен: След като крадците избягват, Далинда /това е името на девойката/ разказва, че служи при Джиневра, която обичала Ариоданте и отблъснала заради него ухажванията на Полинесо. Последният, със съучастието на Далинда, преоблякла се в одеждите на Джиневра, внушава на Ариоданте, че неговата възлюбена му изневерява. Ариоданте, отчаян, се хвърля в морето и Луканио, неговият брат, за да отмъсти за смъртта му наклеветява Джиневра. Тогава за Риналдо е лесно да разкрие и разобличи Полинесо, преди да го убие на дуел. Междувременно непознатият рицар, който току що е влязъл в бой с Луканио открива лицето си.

VІ песен: Това е Ариоданте, който е успял да се спаси, и за да защити честта на Джиневра влиза в битка със собствения си брат. Развълнуваният от случилото се крал веднага му дава ръката на дъщеря си. Междувременно Руджиеро е бил пренесен от хипогрифа /летящият кон/ на един много красив остров, където, скрит в една мирта, духът на един рицар, Астолфо, му разказва за своите нещастия. Когато пристигнал на острова той е бил приет от магьосницата Алчина, която си присвоила една част от земята принадлежаща на сестра й Лоджистила. След като му отдава любовта си Алчина, уморена от ласките му, го превръща в мирта. Руджиеро, тръгнал пешком из острова, е принуден да се бие с ужасяващи чудовища.

VІІ песен: Руджиеро, след като побеждава магьосницата Ерифила, въоръжена и обяздила един вълк, пристига пред двореца на Алчина. Завладян от прелестите на Алчина той забравя за предупрежденията на Астолфо и за любовта си към Браманте, която, превърнала се в невидима, благодарение на пръстена, продължава да го търси навсякъде. Но магьосницата Мелиса й разкрива, че Руджиеро е в плен на магиите на Алчина, и предлага да отиде да го търси като приеме облика на Атланте. Озовала се на острова Мелиса укорява яростно Руджиеро и с магическото си изкуство обезсилва магиите на Алчина като показва на младежа колко стара и грозна е тя в действителност. Мелиса предава магическия пръстен на Руджиеро, който, станал невидим, избягва от пленничеството си.

VІІІ песен: Руджиеро, с помощта на пръстена и щита на Аталанте, отива към укрепения замък на Лоджистила. Междувременно Мелиса освобождава жертвите на Алчина, сред които е Астолфо, който, възседнал зад Мелиса хипогрифа, тръгва заедно с нея към крепостта на Лоджистила. През това време Риналдо получава подкрепления за Карло Маньо от краля на Шотландия и от принца наследник на Англия. За нещастие предприелата бягство Анжелика е пленена от корсари на остров Ебуда, завързали са я за една канара и са я изложили като стръв за едно морско чудовище. Почти предизвестен за опасността, на която е изложена Анжелика, Орландо, последван от най-верния си приятел Брандимарте, напуска Париж и тръгва да я търси. А като вижда, че Брандимарте не се завръща при нея, Фиордилиджи, която го обича, тръгва да го търси. 

ІХ песен: Орландо плува с разпънати платна към остров Ебуда, тъй като се страхува, че Анжелика е там. Но вятърът го отнася чак при ждрелата /?/ на Скелда. Там той среща дъщерята на краля на Холандия Олимпия. Тя го моли да й помогне да отиде при Чимоско, кралят на Фризия, който обещава да освободи нейния любим Бирено, само ако тя /Олимпия/ стане негова пленница. Никой не е пожелал да й помогне, тъй като Чимоско притежава ново страховито оръжие – аркебузът. Орландо тръгва, за да предизвика на двубой Чимоско, убива го и освобождава Бирено. Олимпия и Бирено се оженват, а Орландо, след като захвърля аркебуза в морето, тръгва за остров Ебуда.

Х песен: Бирено, влюбил се в дъщерята на Чимоско, изоставя на един пуст остров вярната си Олимпия. Междувременно Руджиеро помага на Лоджистила да възвърне властта си. В замяна Лоджистила го научава как да управлява хипогрифа. След дълго пътешествие Руджиеро стига до остров Ебуда и спасява Анжелика от морското чудовище. Анжелика, възседнала зад Руджиеро, влюбил се в нея, хипогрифа отива с него в Британия.

ХІ песен:    Но Анжелика му открадва пръстена и избягва. Избягва и капризният хипогриф. Когато тръгва по тътя пешком, на Руджиери му се струва, че вижда Брадаманте отвлечена от един великан. Междувременно Орландо, вече пристигнал в Ебуда, отново среща Олимпия, която, пленена от пирати,  очаква в следващите мигове да бъде погълната от морското чудовище. Орландо убива морското чудовище и освобождава Олимпия, в която веднага се влюбва Оберто, кралят на Ирландия.

ХІІ песен:  В търсене на Анжелика Орландо се изгубва сред един омагьосан дворец, където намира изгубилите се като него Градасо, Брадаманте,  Ферау и някои други. Към тях се присъединява и Руджиеро /великанът е бил измама, подготвена му от Аталанте, с която той е бил подмамен в омагьосания дворец/. Пристига Анжелика, която отчасти обезсилва магията на Аталанте с вълшебния пръстен. Няколко рицари я последват и успяват да излязат от омагьосания дворец.  Анжелика открадва шлема на Орландо, но го оставя за малко на една морава, от където го взема Ферау. Междувременно Орландо, след като избива два отряда сарацини, открива една пещера, в която са затворени една старица и една девойка.

ХІІІ песен: Последната е сарацинката Изабела, която е влюбена в християнина Дзербино. След като избягала от къщи, за да отиде при него, тя е била отвлечена от крадци. Орландо избива появилите се крадци и освобождава Изабела. Брадаманте, разбрала от Мелиса, че Руджиеро е в замъка на Аталанте, тръгва да го търси, но също става жертва на вълшебствата на магьосника.

ХІV песен: Докато Аграманте прави преглед на войската, Мандрикардо тръгва тръгва да търси загадъчния рицар /т.е. Орландо/, който е избил двата отряда сарацини. По време на странстването си се влюбва в красивата Дораличе, отвлича я и я прави своя пленница. В същото време Аграманте обсажда Париж. В атаката срещу града се отличава с изумителните си подвизи сарацинът Родомонте.

ХV песен:  Астолфо, след като напуска Лоджистила, достига до Египет, където влиза в двубой и побеждава великана Калигоранте. При устието на Нил убива Орило, чудовище, чиито лапи и крака веднага израстват, след като бъдат посечени. После отива в Палестина заедно с Грифоне и Акуиланте, синове на Оливиеро, а там среща Сансонето. Грифоне, научил, че неговата възлюбена Ориджиле го е напуснала заради друг, тръгва да я търси.

ХVІ песен: Грифоне среща Ориджиле и любовника й, но се оставя да го убедят, че той е нейният брат Мартано. Междувременно Родомонте, влязъл в Париж, избива свирепо гражданите му. Риналдо атакува в открит бой Аграманте. Вътре в Париж Карло Маньо тръгва срещу Родомонте.

ХVІІ песен: Родомонте е атакуван от царедворците и от краля Карло, но, останал сам, ожесточено се съпротивлява. Следват нови беди за доверчивия Грифоне, от когото Мартано отнема наградата на един рицарски турнир, организиран в Дамаск, а след това избягва заедно с Ориджиле. Грифоне изпада в ярост и избива всички, които се появят пред погледа му.

ХVІІІ песен: След храбра съпротива Родомонте се спасява като се хвърля в реката, докато в схватката се отличава в същото време един друг сарацин – Дардинело. В Дамаск царят Норандино, разбрел, че Грифоне е истинският победител в турнира, организира, за да го успокои други рицарски турнир, който обаче е спечелен от девицата Марфиза, появила се там заедно с Астолфо и Сансонето. Тримата, заедно с Акуиланте и Грифоне, се качват на кораб и отплуват за Франкия. В Париж Риналдо убива Дардинело. През нощта двама подчинени на Дардинело, Клоридано и Медоро, влизат в стана на християните и отмъкват трупа на господаря си.

ХІХ песен: Изненадани от християните те побягват из една гъста гора, но са настигнати – Медоро е ранен, а Клоридано – убит. Анжелика намира Медоро, излекува го и се влюбва в него. Те намират за малко подслон при един пастир и след това тръгват на дълго пътешествие към родната страна на Анжелика Катаи.

ХХ песен: Астолфо и спътниците му намират на острова на жените убийци  Гуидон Дивият, който тръгва с тях. В Марсилия Марфиза се сбогува със спътниците си: защитава старата Габрина / която намира в пещерата заедно с Изабела / от подигравките на Пинабело, но после се отървава от свадливата старица като възлага защитата й на Дзербино, победен от нея на дуел.

ХХІ: В нея се проследяват премеждията на Дзербино и Габрина.

ХХІІ песен:  Пристигналият във Франция Астолфо бива подмамен в двореца от Аталанте, но успява да го разруши благодарение на наставленията, които се съдържат в една книга, дадена му от Лоджистила. След това той търси някой, на когото да повери коня си Рабикано, тъй като иска да предпиеме пътешествие с хипогрифа. След като е прекъсната магията Руджиеро и Брадаманте се разпознават. Като се упътват към абатството Валомброза, където Руджиеро иска да бъде кръстен, те срещат по пътя си Акуиланте, Грифоне, Сансонето и Гуидон Дивият, които, станали пленници на Пинабело, получават от него заповед да нападат всеки срещнат рицар. Руджиеро ги побеждава с магическия щит на Аталанте, а Брадаманте убива Пинабело. Но се залутва из пътя и изгубва отново Руджиеро.

ХХІІІ песен: Брадаманте среща Астолфо, който му поверява въоръжението и коня си Рабикано преди да тръгне с хипогрифа като си запазва само меча и рога си. Тя после пристига в Монталбано, където я задържа при себе си брат й Алардо: изпраща слугинята си Ипалка с коня Фронтино да търси Руджиеро в абатството Валомброза. Но Ипалка попада на Родомонте, който й взема коня. Междувременно Дзербино е намерил мъртвия Пинабело. Докато той напразно търси убиеца му, Габри4но открадва един хубав колан от убития. По време на погребението на Пинабело Габрина обвинява Дзербино, служейки си с колана като доказателство, че той е убил Пинабело, защото се е надявал, че ще получи наградата обявена за онзи, който открие убития. Но докато водят Дзербино към стълба за мъчения, пристига Орландо, заедно с Изабела, и спасява Дзербино, който отново прегръща своята възлюбена. Тогава обаче пристига Мадрикардо. Докато се бие с Орландо, неговият пощръклял кон го отвлича от полето на схватката. Натъкнал се на Габрина той сваля юздата от нейния кон и я слага на своя. Орландо, тръгнал да преследва Мандрикардо, открива имената на Анжелика и Медоро издълбани върху няколко крайпътни дървета в гората. Пастирът му разказва за пламенната любов между двамата млади. Орландо, обзет от непоносимо униние, накрая подлудява.

ХХІV песен: Орландо, в плен на лудостта, чувства, че силите му се удвояват и извършва невероятни подвизи и разрушения. В същото време Дзербино и Изабела срещат Одорико Пушката кремъклийка, пленник на Алмонио и Черебо. След като узнава за провиненията на Одорико и на пристигналата в сйъщия момент ужасна Габрина, Дзербино, със съгласието на останалите, я предава на Одорико, за да я накаже той.  След малко на мястото, където Орландо е бил обхванат от лудостта, се озовават Дзербино и Изабела, Мадрикардо и Дораличе и Фиордилиджи, който продължава да търси Брандамарте. Дзербино се бие на дуел с Мадрикардо, ранен е тежко и когато всички се отдалечават, умира в обятията на Изабела. След това Родомонте среща Мадрикардо и се бие с него за ръката на Дораличе. Но след като се сещат, че Аграманте сигурно има нужда от тях, двамата престават да се бият и се отправят заедно за Париж.

ХХV песен: Руджиеро, след като спасява Ричиардето, братът на Брадаманте, от една неприятна авантюра, отива с него и някой си Алдижиери да освободи братята на последния, Маладжиджи и Вивиано, пленници на жестоката Ланфуза, майката на Ферау.

ХХVІ песен:  Срещат рицар, който носи отличителен знак, феникс: това е Марфиза. С нея освобождават Маладжиджи и Вивиано. Всички поемат отново на път и тогава срещат Ипалка, която разказва за нещастното си приключение. Руджиеро тръгва веднага да търси Родомонте, за да върне коня Фронтино. В един момент всички се озовават отново заедно и започва общ бой, който бива прекъснат от намесата на Маладжиджи, който, тъй като разбира малко от магии, прогонва коня на Дораличе, така че Родомонте и Мандрикардо се отдалечават, за да преследват жената.

ХХVІІ песен:  За нещастие конят отвежда Дораличе близо до Париж, точно там където искат да отидат нейните преследвачи. Така Агриманте може да разчита в битката на солидната подкрепа на Родомонте и Мадрикардо, както и на току що пристигналите Градасо и Сакрипанте. Християните останали без отсъстващия Риналдо и без Орландо са разгромени. След битката Дораличе избира между претендентите за ръката й Мандрикардо, а пренебрегнатият Родомонте напуска бойното поле.

ХХVІІІ песен:  Пред една изоставена църква Родомонте среща Изабела, която, заедно с един монах, придружава трупа на Дзербино. След като изслушва предложението на Изабела да се оттегли в манастир сарацинът й се надсмива и след като монахът изказва възмущението си той се нахвърля срещу него.

ХХІХ песен: След като хвърля монаха в морето Родомонте ухажва с груби заплахи Изабела. Но девойката се възползва от един момент, в който сарацинът е вече пиян, и го предизвиква да я убие, тъй като предпочита смъртта пред изневярата към паметта на мъртвия Дзербино. Тогава Родомонте превръща църквата в мавзолей за Изабела, нарежда да построят мост над близката река и предизвиква на дуел всеки, който се осмели да мине по него. Идва обезумелият Орландо и се сбива с Родомонте. И двамата падат в реката. След като стига бързо до брега Орландо извършва и други изумителни лудории, сред които е опитът му в безумието си да убие и Анжелика.

ХХХ песен: Продължава изброяването на безумните деяния на Орландо, който по-късно преплува морето и стига до Африка. Междувременно в едно спречкване Руджиеро убива Мандрикардо, но тъй като е тежко ранен не може да стигне до Брадаманте, която е във Валомброза.

ХХХІ песен: Риналдо се завръща заедно с Трифоне, Акуиланте, Сансонето и други храбри рицари, за да помогне на крал Карло. В нова битка войската на Аграманте е разбита и той намира убежище в град Арли /Арл/.

ХХХІІ песен: Брадаманте, която си мисли, че е изоставена от Руджиеро, изпада в отчаяние. Тръгва на път за Париж и по време на пътуването си е любезно приета в крепостта на Тристано.

ХХХІІІ песен: Проследяват се изумителните премеждия на Астолфо, който обикаля света възседнал хипогрифа: прогонва Харпиите, които оскверняват трапезата на краля на Етиопия.

ХХХІV песен: После той слиза в отвъдния свят и в ада, където вижда наказанията на проявилите жестокост към любовниците си жени, изкачва се в земния рай и там, в един украсен със скъпоценни камъни дворец, той намира евангелиста Сан Джовани. Оттам се качва на Луната и там, в една долина, вижда струпано всичко, което е било изгубено на земята, както и, затворена в стъкленици, една бистра течност, която е всъщност изгубеният разум. Той намира своя разум и изгубения разум на Орландо. После вижда заети с обичайната им непрекъсната дейност Парките и Времето.

ХХХV песен:  Брадаманте, заедно с Фиордилиджи, който е узнал, че Брадаманте е в Африка, пленница на Родомонте, пристига в Арли, където е станът на Агрикане: предизвиква прославените сарацински герои и поваля Серпентино, Грандонио и Ферау.

ХХХVІ песен:  Брадаманте побеждава на дуел и Марфиза.  След като намира отново сред сарацините Руджиеро, се оттегля заедно с него в една горичка, където двамата влюбени сключват примирие. Изведнъж се появява отново Марфиза и иска да си отмъсти на Брадаманте. Но от един гроб, близо до тях, се разнася гласа на Атланте /който е умрял след като е видял, че опитите му да спаси Руджиеро са напразни/, който известява на присъстващите, че Марфиза е сестра на Руджиеро.

ХХХVІІ песен: Руджиеро, Брадаманте и Марфиза убиват Марганоре, който заради доверчивостта си отмъщава на всички жени. Руджиеро се връща в стана на Аграманте, а двете жени – в стана на краля Карло.

ХХХVІІІ песен: Астолфо, слязъл от Луната с колесницата на Еол /повелителят на ветровете/, възсяда хипогрифа и извършва други чудотворни подвизи из цяла Африка.

ХХХІХ песен: По времето, когато бушува битката между сарацините и християните Астолфо си създава с ново чудотворство своя флота. Докато той чака благоприятен вятър, пристига кораб, на който се намират всички пленници на Родомонте, сред които е Брандимарте. Астолфо успява да ги освободи. Но ето че пристига обезумелият Орландо и веднага след него Фиордилиджи, която най-после намира своя възлюбен. Орландо оздравява благодарение на Астолфо, който го кара да вдиша съдържанието на стъкленицата пълна с разум, която е намерил на Луната. Настъпват обрати във войната: докато Дудоне направлява флотата към Прованс, Астолфо заедно с Орландо обсаждат Бизерта, столицата на кралството на Аграманте. Междувременно последният е разгромен във Франкия по суша и по море.

XL песен: Бизерта е превзета и Аграманте решава да се оттегли от битката. Но заедно с Градасо и Сорбино предизвикват на дуел Орландо, Оливиеро и Брандимарте.

XLI песен: В дуела, който се води на остров Липадуза, Брандимарте е смъртно ранен.

XLII песен: Орландо отмъщава за приятеля си като убива Аграманте и Градасо и после помага на агонизиращия Брандимарте.  Риналдо, който страда много от любовта си към Анжелика, отново намира пътя към изворите в Ардените /виж “Влюбеният Орландо”/, отпива от извора на омразата и се освобождава от обзелата го страст. Разбрал за ожесточения дуел на остров Липадуза, той се отправя натам.

XLIII песен: Новината за победата на остров Липадуза се разпространява бързо, но никой не се осмелява да извести на Фиордилиджи за смъртта на Брандимарте. Тя обаче подозира какво се е случило и изпада в отчаяние. След като Брандимарте е погребан с високи почести, Фиордилиджи поръчва да й изградят една килия в гробницата на нейния възлюбен и се затваря в нея, за да прекара там дните до края на живота си. Риналдо и Орландо отвежда Оливиеро, тежко ранен на остров Липадуза, при един светец отшелник, за да го излекува. При отшелника намират Руджиеро, който, изхвърлен от една морска буря на скалата, където живее светеца, е приел нова вяра и е кръстен от него.

XLIV песен:  Всички се връщат в Прованс, където пристига и Астолфо след като е върнал свободата на хипогрифа. Междувременно Брадаманте е била обещана да стане жена на Леоне, синът на гръцкия император. Като узнава това Руджиеро се бие заедно с българите срещу гърците.

XLV песен: Руджиеро се озовава в плен на гърците, но Леоне, обзет от симпатия към него, го освобождава. По-сетне Брадаманте успява да издейства да бъде дадена за жена на онзи, който я спечели на дуел. Леоне моли Руджиеро да се бие заради него.  От благодарност към своя спасител Руджиеро е принуден да приеме молбата му. Но в проведения дуел двамата рицари се оказват с равни сили. Тогава Марфиза, като вижда отчаянието на двамата влюбени, предлага Брадаманте да бъде дадена за жена на този, който победи Руджиеро.

XLVI песен:  Накрая Леоне узнава кой е неговият загадъчен приятел и отстъпва на Руджиеро всички права над Брадаманте. Междувременно българите обявяват Руджиеро за свой цар. Докато се подготвя сватбеното тържество, пристига Родомонте и предизвиква Руджиеро на дуел. В ожесточената схватка гордият великан Родомонте претърпява поражение и е убит.

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ggenov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 417007
Постинги: 432
Коментари: 48
Гласове: 242
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930